سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستور تهیه
مواد مورد نیاز:

 

10 پیمانه آب ترجیحاً تصفیه شده و بدون گاز (معادل 2 لیتر آب)

 

3/4 پیمانه شکر سفید (160 گرم)؛ کم کردن مقدار شکر یا بکار بردن شکر قهوه ای می تواند به قارچ آسیب برساند.

 

2 قاشق چایخوری چای سیاه یا سبز و مخلوط با گیاهان دیگر؛ یا دو عدد چای کیسه ای

 

یک عدد قارچ سالم کومبوچا

 

2 قاشق غذا خوری سرکة سیب یا سرکة سفید که برای بار اول که شربت کومبوچا در دسترس ندارید، استفاده می شود. در دفعات بعد سرکه را حذف کنید و یک لیوان معمولی شربت کومبوچا بکار ببرید.

 

توصیه می کنیم که برای شروع کار از چای سیاه یا سبز استفاده کنید، و وقتی تجربه لازم را پیدا کردید، گیاهان دیگر را هم بکار بندید.

 

روش کار

 

برای تهیة یک ظرف کومبوچا به یک کاسه و یا شیشة سه لیتری (15پیمانه) نیاز دارید. چای را در یک قوری و یا کاسة بزرگ بریزید و آب جوش را روی آن بریزید. شکر را به آن اضافه کنید و چندان به هم بزنید تا شکر حل شود.

 


 

 

 

10 دقیقه چای شیرین را دم کنید. سپس چای کیسه ای را از کاسه خارج و یا چای را در کاسه اصلی صاف کنید. بقیه آب را به آن اضافه کنید تا به همان اندازه 2 لیتر آب برسد. بگذارید سرد شود.

 


 

 

 

سرکه (برای نخستین بار) و یا شربت کامبوجا از شربت قبلی را به آن اضافه کنید. قارچ را به آرامی درون کاسه و یا شیشه بگذارید. قارچ روی چای شناور خواهد شد ولی چنانچه در ابتدای کار به ته ظرف فرو رفت نگران نشوید. یک طرف قارچ صافتر و احتمالاً کمی کم رنگتر است. طرف صافتر را رو به بالا قرار دهید. سر ظرف در حدود پنج سانتیمتر باید خالی باشد.

 

 

در ظرف را با پارچه ململ یا هر پارچه از الیاف طبیعی باشد بپوشانید و آن را با کش محکم کنید. این کار مانع نفوذ حشرات به داخل ظرف می شود.

 

 

 

 

بعد، ظرف را در جایی گرم قرار دهید. دمای مناسب برای تخمیر 23 تا 28 درجه سانتیگراد است. برای اطمینان، از یک دما سنج معمولی کمک بگیرید. قارچ نیاز به نور ندارد ولی وجود گرما و هوا برای عمل آمدن الزامی است. دود سیگار برای آن بسیار زیانبار است. بعد از پنج تا ده روز تخمیر کامل می شود. و شربت کومبوچا آماده مصرف است. البته این دوره زمانی در تابستان و یا دمای بالاتر کوتاه تر خواهد بود. نباید بی مزه و یا زیادی شیرین باشد، در غیر این صورت تبدیلهای لازم در شکر صورت صورت نگرفته و آن را به اسیدهای مفید تبدیل نکرده است. بنابراین، دوباره در آن را بپوشانید و بگذارید یک یا دو روز دیگر بماند. وقتی شربت کمی تند و طعمی شبیه به سرکه پیدا کرد، آماده مصرف است. در این هنگام، با دستهای تمیز قارچ را از داخل شیشه در آورید و در داخل یک بشقاب قرار دهید. خواهید دید که لایة جدیدی روی آن تشکیل شده است.

 

  

 

 

شربت را صاف کنید و در بطری بریزید و حتماً یک مقدار از سر شیشه را خالی نگه دارید. بطریها را در یخچال نگه داری کنید. در غیر اینصورت، عمل تخمیر ادامه می یابد و شربت ترش می شود. حالا از هر دو قارچ مادر و قارچ بچه می توانید برای تهیه نوبت بعدی شربت بهره گیرید. شربتهای داخل یخچال هم آماده مصرف است.

 

 






تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 5:52 عصر | نویسنده : نرگس | نظرات ()

قارچ کومبوجا ( کامبوچا ، اکسیر حیات بخش )

گروهی از پزشکان و پژوهشگران بر اساس شواهد و آزمایش های انجام شده بر روی نوعی قارچ به نام کوبوجا اعلام کرده اند که این قارچ به دلیل ترکیبات خاص و دارا بودن اسید گلورونیک نه تنهامانع از سرطانی شدن سلول ها می شود بلکه رشد سلولهای سرطانی رانیز متوقف می سازد.

علاوه براین قارچ کوبوجا عاملی موثر در جلوگیری از سکته های قلبی شناخته شده و به اعتقاد پزشکان که اثرات این قارچ را بر روی افراد مختلف مورد مطالعه قرار داده اند « کوبوجا » همان اکسیر حیات بخشی است که دستیابی به آن همیشه آرزوی بشر بوده است زیرا مصرف آن از ریزش موها ، چین و چروک پوست و سخت شدن رگها ، مفاصل و عضلات که از علایم بالا رفتن سن و پیری است جلوگیری می کند.

در واقع با مصرف « کوبوجا » طول دوران جوانی افزایش می یابد و زمان پیری دیرتر فرا می رسد.

پژوهشگران و پزشکان برای اثبات این نظریه به طول عمر افراد در مناطقی که در آن جا به طور سنتی ، قارچ کوبوجا به صورت محلول در نوعی نوشیدنی استفاده می شود اشاره می کنند. آنها می گویند : بسیاری از کسانی که در مناطق کوهستانی قفقاز یا مناطق روستایی سیبری مانند یاکوتا در اوکراین ، تبت یا اسپانیا زندگی می کنند بیشتر از یک صد سال سن دارند و یکی از دلایل این طول عمر استفاده از قارچ کوبوجا است البته پزشکان این موضوع را نادیده نمی گیرند که شرایط اقلیمی و ژنتیک نیز در این مورد نقش عمده ای دارد.

اگر چه کوبوجا نوعی قارچ است اما در واقع به شکل نوشیدنی مورد مصرف قرار می گیرد ، یک نوشیدنی ساده که ترکیبی است از چای معمولی و شکر که با استفاده از قارچ کوبوجا تخمیر شده و ساختار شیمیایی آن تغییر نکرده است.

پژوهش ها نشان می دهد که نوعی آنتی بیوتیک قوی در ترکیب قارچ کوبوجا وجود دارد که وجود آن باعث دفع مواد زاید و سموم بدن می شوند. به عقیده پزشکان این مواد در فرایند شیمیایی بدن نقش مهمی ایفا می کنند آن ها معتقد هستند چای کوبوجا یک ماده غذایی مکمل به حساب می آید که مصرف آن سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و موجب جلوگیری از بیماری ها می شود.

صدها سال است که مردم آسیا چای کوبوجا می نوشند، زیرا مصرف این نوشیدنی به عنوان داروی طبیعی در مقابله با خستگی، سستی، کشش های عصبی، علایم اولیه پیری، سختی رگ ها و عروق، تنبلی روده ها و نقرس، فلجی بدن (M.S  ) ، روماتیسم، هموروئید و دیابت نتایج حیرت انگیزی داشته است. « کوبوجا » رشد سلو ل های سرطانی را متوقف می سازد.

انرژی قارچ کوبوجا :

انرژی داخل قارچ کوبوجا باعث مداوای بسیاری از بیماری ها می گردد زیرا باعث می شود تمامی بافت های بدن فعال شده و چرک و کثافت های داخل آن از طریق سم بدن و عرق ، ادرار ، مدفوع و ... دفع شود و همینطور روی سیستم گردش خون در بدن بسیار تأثیر می گذارد و آن را کاملا منظم و تصفیه می کند. همین خاصیت قارچ کوبوجا باعث می گردد که سلول های نیمه مرده و تنبل بدن فعال شده و مثل قبل کار خود را از اول شروع کنند البته این انرژی قارچ کوبوجا باعث افزایش میزان انرژی در بدن موجودات زنده و انسان می گرددو همین باعث خوب شدن بیماران ناعلاج و سخت می گردد.

 

 

 

کابوجا چیست ؟

کابوجا ، همزیستی باکنری ها و مخمرها که به قارچ کابوچا یا کوبوچا معروف است.

نوشابه کوبوچا فرآورده ی تخمیری است که توسط قارچ کوبوچا تولید می شود یکی از ترکیباتی که باعث توقف سرطان می شود اسید گلوکورونیک است که کابوجا به علت داشتن اسید گلورونیک عامل بازدارنده ی سرطان است.

تاریخچه کابوجا : قارچ کابوجا 220 سال قبل از میلاد در چین ( نیچوری ) مورد مصرف داشته است و پس از راه خطوط بازرگانی به روسیه و کشورهای اروپای شرقی انتقال یافته و در آنجا عمومیت پیدا کرده است.

قبل از جنگ جهانی دوم استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده بود ولی در زمان جنگ به دلیل کمبود چای وشکر ( محیط کشت کابوجا ) از رواج افتاد . تمامی صد ساله های روسیه، اسپانیا ، تبت ، ژاپن وچین سراسر عمر خود را مدیون این قارچند.

امروزه این قارچ در اروپا و امریکا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در امریکا انجمن استفاده کنندگان از این قارچ تأسیس شده است این قارچ از روسیه به ایران نیز راه پیدا کرده و چند سالی است در بعضی از نقاط از آن استفاده می کنند.

تخمیر کابوچا :

کابوجا یک لایه پلی ساکارید حاوی انواعی از مخمرها و باکتری ها است این باکتری ها شامل مخمرهایی از نوع شیزوساکارومیسس ، ساکارومیسس ، تورولا است.

مسیر تخمیر به این ترتیب است که ابتدا مخمرهای موجود در محیط کشت ، قند ساکاروز را شکسته ، گلوکز و فروکتوز تولید می کند. Co2 فروکتوز هم با ایزومونراسیون به گلوکز تبدیل شده در مرحله ی بعد ای قندها به مصرف مخمرها می رسند و الکل تولید شده باعث می شود نوشیدنی گازدار شودوقتی الکل به میزان مناسب تولید شد زمینه برای رشد باکتری هایی از منبع کربنی جهت رشد و تکثیر خود استفاده می کنند مناسب می شود و باکتری ها فعال می گردند و الکل Co2   را به اسیدهایی از قبیل اسید لاکتیک ، اسید استیک ، اسید گلوکونیک و اسید گلوکورونیک تبدیل می کنند.

از آنجا که شکر و کافئین اولیه به مصرف مخمر و باکتری می رسد نوشیدنی در پایان کار هیچ یک از این Usnic acid و اسیدهای مضر را دارا نیست. این نوشیدنی شامل اسید فولیک و B12 و B1 و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد.

خواص قارچ نچوریایی ( کابوچا ) بر مصرف کنندگان :

1-چین و چروک های پوست را کاهش داده و لکه های قهوه ای روی دست ها و صورت را برطرف می سازد و موجب افزایش خاصیت رطوبت پذیری روی پوست است ، جوش ها و کورک ها را بر طرف می کند.

2-از برخی از سرطان ها جلوگیری می کند.

3-رافع یبوست است.

4-برطرف کننده ی ناراحتی های عضلانی در شانه و گردن است.

5-در رفع برونشیت و سرفه های آسمی در مدت 2 تا 3 روز کمک می کند ، به دفع مزاج بلغمی کودکان نیز یاری می رساند.

6-حساسیت اعصاب دردناک و ضعف اعصاب را بهبود می بخشد.

7-در ناراحتی های کلیوی توصیه می شود.

8-شانه را پاک می کند و کولیت و سایر دردهای دستگاه گوارش را التیام می بخشد.

9-برای درمان آب مروارید و سایر تغییرات قرینه مؤثر است ودید چشم را افزایش می دهد.

10-از ناراحتی های قلبی می کاهد تصلب شرائین و فشار خون را درمان می کند و میزان کلسترول خون را کاهش می دهد رگ ها را نرم می سازد و جریان خون را افزاش داده باعث لاغرشدن و کنترل وزن می گردد.

11-از بی خوابی می کاهد.

12- فعالیت کبد را افزایش داده و نارسایی های کبد و کلیه را درمان می کند.

13- میزان قند خون را تنظیم کرده سبب افت ناگهانی قند خون در افراد دیابتی می شود و اگر به طور روزانه مصرف شود در مدت 100 روز اوره را کاهش می دهد.

14- اثر شگفت انگیزی بر پوست سر دارد از تاسی سر جلوگیری می کند و موها را ضخیم وسیاه می کند. ( حتی موهای سفید شده )

15- بیماری ایدز ، ام اس و دیابت را کنترل می کند.

16- ارماتیسم ، خستگی و ناراحتی های مفاصل را علاج می کند.

17- در طی دوران یائسگی از گرگرفتگی می کاهد.

شیوه ی دم کردن قارچ کابوچا :

یک فنجان شکر در آب جوش درون یک ظرف غیرفلزی اضافه کنید تا 5 دقیقه بجوشد پس از جوشیدن و برداشتن ظرف از روی اجاق 5 عدد چای کیسه ای ( منگنه ی فلزی نداشته باشد ) در آن بیندازید و بعد از 5 دقیقه آن ها را با قاشق چوبی در بیاورید بگذارید محلول در دمای اتاق سرد شود.

بعد از سرد شدن در یک ظرف یک گالنی ریخته و با یک پارچه ی تمیز صاف کنید قارچ خود را به آرامی درون آن بگذارید اگر به عمق رفت بعد از 3 تا 4 روز خود به سطح خواهد آمد ، دهانه ی ظرف را با یک پارچه و کش محکم ببندید ( از هیچ درپوش دیگری استفاده نکنید ) ، 7 روز ظرف را در دمای معمولی و دور از پرتو مستقیم خورشید نگه دارید تا تخمیر انجام شود قارچی به دست آید به اندازه ی سطح مورد کشتتان ( ظرف خیلی بزرگ نباشد به دست گرفتن قارچ مشکل می شود ) این قارچ مانند پنکیک های خاکستری ریز بوده ، شکننده نیستند.

قارچ خود به طور طبیعی جدا می شود ( هنگام برداشتن قارچ وسیله فلزی همراهتان نباشد ) اگر مواد ژله مانند به آن چسبیده بود می توانید آن را زیر آب بشویید و آن را روی بشقاب شیشه ای قرار دهید . از این قارچ می توانید برای تکثیر دوباره استفاده کنید ، برای مصرف آ ن را در یخچال نگه دارید ( مایع زیر قارچ باید مصرف شود ) هر روز صبح ناشتا نصف فنجان پس از صاف کردن بنوشید. بیشتر از این مقدار می تواند مضر باشد در صورتی که بخواهید دوباره آن را کشت دهید می توانید قارچ را در کیسه های پلاستیکی روی بشقاب شیشه ای یا کاغذی با کمی چای مرطوب نگه دارید شکستن آن اشکالی پیش نمی آورد و قارچ دوباره تخمیر را انجام خواهد داد.

ظرف دو دهه ی گذشته کارخانه های داروسازی و موسسات تحقیقاتی جنگل های استوایی را در امریکای جنوبی زیر پا گذاشتند و برای یافتن درمانی برای بیماری های سرطان ، ام اس و ... از هر درخت ، بوته ، علف ، قارچ و جلبک نمونه برداری کردند در نتیجه از نوعی قارچ کفک مانند که روی تنه ی درختی در گوشه ای از جنگل استوایی رشد می کرد دارویی استخراج کردند که در درمان برخی امراض صعب العلاج مؤثر بود . کمپانی ها و غول های داروسازی از گیاه دیگری در جنگل های ماداگاسکار ماده دارویی برای معالجه لوسمی و موجکین ( دو نوع سرطان خونی ) ساختند و به بازار عرضه کردند.

موارد فوق نشان می دهد که همه مردم دنیا چه عامی و چه عالم دوباره به این عقیده ی قدیمی رسیده اند که شفای دردهای بشر در طبیعت اطراف او نهفته است. پس بایستی هم درمان های طبیعی و راه و روش زندگی طبیعی را جدی بگیریم.






تاریخ : چهارشنبه 92/7/3 | 12:22 صبح | نویسنده : نرگس | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت